FAQ

Kiedy przyjmowane są zgłoszenia, co dzieje się po godzinach, w dni wolne i święta.

Usługi świadczymy w dni pracujące od pon do pt w godzinach 9-17. W tych porach na pewno odbierzemy telefon oraz odpiszemy na maila. Jeśli sprawa jest bardzo pilna w dzień wolny od pracy oraz poza wyznaczonymi godzinami, napisz nam wiadomość na WhatsApp zarówno do Łukasza jak i Tomka. Napisz  jaką kancelarię reprezentujesz wraz z krótkim opisem problemu oraz ewentualnymi zdjęciami. Jeśli będziemy mieli możliwość, postaramy się pomóc na miarę naszych możliwości i danej chwili.

Jak zgłosić awarię.

Najlepiej napisz do nas na WhatsApp, po przez email lub zadzwoń. Przekaż nam informację z jakiej kancelarii się kontaktujesz. Następnie opisz krótko problem. Jeśli to będzie rozmowa telefoniczna będziemy prowadzić Cię przez proces rozwiązania problemu. W przypadku emaila, lub czatu WhatsApp poinformujemy Cię o rozwiązaniu problemu.

Priorytety i czasy reakcji.

Staramy się jak najszybciej rozwiązywać każdy z zaistniałych problemów. Zarazem każde zgłoszenie jest kolejkowanie i być może będziesz musiał trochę poczekać zanim uzyskasz wsparcie przez technika. Jednakże jeśli sprawa jest bardzo pilna np nie działa serwer lub jest problem z internetem działaj wielotorowo i napisz do nas mail oraz na WhatsApp. Zgłoszenia dzielimy na trzy statusy:

  • normalne (P1) – problem z plikiem word, problem z otwarciem dokumentum, nie uruchamia się outlook
  • pilne (P2) – awaria drukowania, problem z dostępem do plików współdzielonych, problemy z podpisem elektronicznym i NOTA (nie da sie wysłać wniosku, nie da się zalogować na rejestry notarialne)
  • krytyczne (P3) – awaria internetu, awaria serwera – komputera głównego, awaria
Okna serwisowe i prace planowane: kiedy wykonywane są aktualizacje, jak są zapowiadane, jak minimalizowane są przestoje.

Wiele prac planowych wstrzymujących prace kancelarii, wykonywanych jest poza Państwa godzinami prac, aby zachować ciągłość działania usług. Dlatego też prosimy Państwa o pozostawienie włączonych komputerów byśmy mogli przeprowadzić niezbędne prace poza godzinami funkcjonowania kancelarii.

Dostawy i konfiguracja sprzętu: kto zamawia, czas realizacji.

Po naszej stronie jest przygotowanie oferty dla Państwa odnośnie sprzętu. To od decyzji wewnętrznych zależy kiedy sprzęt zostanie faktycznie zamówiony. Czas realizacji po dokonaniu opłaty za fakturę to 3-5 dni roboczych, ale jest to uzależnione również od dostępności danego sprzętu.

Internet i Wi‑Fi dla klientów kancelarii.

Prawdopodobnie posiadają Państwo osobną sieć specjalnie wydzieloną i odseparowaną od zasobów kancelarii. Wszystko to ma na celu bezpieczne przetwarzanie dokumentów. Proszę udostępniać klientom jedynie hasło do publicznej odseparowanej sieci Wi-fi. Jeśli nie znasz danych dostępowych napisz do nas wiadomość, postaramy się sprawnie odpowiedzieć.

Kopie zapasowe plików i przywracanie: co jest objęte backupem, jak zgłosić przywrócenie pliku, oczekiwane czasy.

Wszystkie dokumenty z dysku współdzielonego objęte są kopią zapasową. Dlatego nie należy pracować na dokumentach znajdujących się na „Pulpicie” lub „Moich dokumentach”, gdyż ich uszkodzenie lub utrata będą nieodwracalne. Pamiętaj iż niezapisany plik nie daje nam możliwości jego odtworzenia.
Mamy możliwość odzyskania z kopii pliki nawet z przed kilku miesięcy więc się nie przejmuj na zapas tylko napisz do nas email na pomoc@it-prawnik.pl, wskazując lokalizację (pełną ścieżkę dostępu np wspolny\2025\ustawnowenia\nowak\przykładowy-plik-word.docx) pliku oraz jego nazwę oraz potencjalną datę ostatniej modyfikacji pliku. Jeśli uda się odzyskać plik, we zwrotnym mailu otrzymasz go w załączniku.